SharePoint

 Overzicht

Hoe PeopleWare de servicedesk van TEVA Haarlem tot de beste van Europa maakte

Hoe PeopleWare de servicedesk van TEVA Haarlem tot de beste van Europa maakte

Drie jaar geleden ontstond de situatie waarin TEVA uit Haarlem, genoodzaakt was hun IT-servicedesk tijdelijk uit te besteden. De beslissing werd genomen om dit project aan PeopleWare toe te vertrouwen. Vol enthousiasme begon het PeopleWare team aan de uitdaging die er lag. Van elke 4 calls die op de servicedesk binnen kwamen voordat PeopleWare werd binnengehaald, werd er 25% niet naar tevredenheid van de eindgebruiker afgesloten. Er moest dan ook flink wat werk verzet worden om die tevredenheidscijfers op te krikken.

Edwin Roos, servicemanager bij PeopleWare, had de leiding over het team dat bij TEVA aan de slag ging.  “Er lagen mogelijkheden om de dienstverlening die door de IT-afdeling werd geleverd te verbeteren. Vooral qua werkprocessen waren er mogelijkheden. Voordeel van het feit dat we met een schone lei konden beginnen, was natuurlijk dat we snel een positieve impact zagen. Dat motiveert enorm. Niet alleen voor het PeopleWare team, maar ook binnen TEVA zag je de verandering direct. Binnen afzienbare tijd hadden we de tevredenheid al opgeschroefd naar 92%. Het industriegemiddelde ligt op 70%, dus dat was een enorme opsteker.”

Hoogste score van Europa​

Ook opdrachtgever, IT Manager Mark Brouwer bevestigt dit: “De klus die Peopleware heeft geklaard is er een van formaat. Uiteindelijk hebben we een klanttevredenheid van ruim 97% kunnen realiseren. Van alle Europese landen is Nederland hiermee de best presterende servicedesk. Toch iets om trots op te zijn.”
Dat de samenwerking tussen TEVA en PeopleWare prettig verloopt blijkt wel uit het feit dat er over en weer grapjes worden uitgehaald. 

We zijn echt heel blij met die jongens​

Dat de servicedesk van PeopleWare wordt gewaardeerd, blijkt wel wanneer we het TEVA pand in Haarlem verlaten. Uit het niets meldt de aanwezige receptioniste dat het team echt wonderen heeft verricht. “We zijn echt heel blij met die jongens”, vertelt ze.

Beste End User Support Organisatie​

“Natuurlijk zijn wij erg trots op wat onze mensen bij TEVA hebben gerealiseerd”, vertelt Mark van Liempt, Directeur bij PeopleWare. “Het reflecteert ons motto “Powered by Dedication”, maar ook de score van Beste End User Support organisatie in Nederland die we eerder dit jaar behaalden bij de kwaliteitsmeting van Giarte. Uiteraard doen we er alles aan om dit diensten niveau vol te houden en waar mogelijk nog te verbeteren!”

Over TEVA​

TEVA is en allround farmaceutisch bedrijf, gevestigd in Haarlem, dat actief is in de ontwikkeling, productie en verkoop van geneesmiddelen, toedieningshulpmiddelen en zelfzorgproducten. TEVA Nederland is onderdeel van ‘Teva Pharmaceutical Industries’, een beursgenoteerde farmaceutische onderneming die op wereldschaal opereert. De cijfers van Teva zijn indrukwekkend: 43.000 medewerkers, 60 productielocaties en meer dan 1000 verschillende moleculen in het portfolio. TEVA maakt jaarlijks circa 70 miljard tabletten en zijn actief in 100 markten.

Over PeopleWare​

PeopleWare heeft als specialiteit het ontzorgen van haar klanten op het gebied van ICT in verschillende branches, zowel binnen de profit als de non-profit sector.

Als Microsoft Gold partner op het gebied van o.a. de online producten van Microsoft heeft PeopleWare zeer diepe kennis van het gehele Microsoft productpalet (Office 365, EMS en Azure) en slaagt er voortdurend in deze functionaliteiten de vertalen naar maatwerkoplossingen die aansluiten op de exacte behoefte van onze klanten op werkplek- en infrastructureel gebied. 

PeopleWare beheert en ondersteunt ruim 20.000 werkplekken en daarbij behorende infrastructuren in Nederland. Dit doen wij zowel op afstand vanuit ons Managed Services Center als op de locatie van de klant. Dagelijks zorgen ruim 240 medewerkers voor een klanttevredenheid die door onafhankelijk outsourcingsonderzoeker Giarte als beste van Nederland wordt bestempeld.​

Giarte Onderzoek: Beste End User Management Service Provider van Nederland ​

Onlangs heeft PeopleWare een prestigieuze onderscheiding in de wacht gesleept. Uit het jaarlijkse Outsourcingperformance onderzoek van Giarte kwam naar voren dat PeopleWare het best heeft gescoord op het gebied van End User Management (EUM). Maar ook op andere gebieden binnen het onderzoek, zoals Infrastructure Management en Customer Effort, behoort PeopleWare tot de top 3 in Nederland.
Focus op de klant: FMO, IT Expertise bij innovatie

Focus op de klant: FMO, IT Expertise bij innovatie

FMO is de Nederlandse ontwikkelingsbank. FMO heeft al meer dan 46 jaar geïnvesteerd in de private sector in ontwikkelingslanden en opkomende markten. Met een portefeuille van € 9.2 miljard, is FMO een van de grootste bilaterale private sector ontwikkelingsbanken wereldwijd.​
FMO gelooft in een wereld waar, in 2050, 9 miljard mensen in staat zijn om een goed leven te leiden binnen de grenzen van de planeet. Ze maakt deze droom een realiteit door ondernemers te ondersteunen om een betere wereld te creëren. In het kader van deze visie heeft FMO een strategie gedefinieerd om de investeerder met de meeste impact te worden, door een verdubbeling van het aantal ondersteunde banen en een verdubbeling van de hoeveelheid vermeden emissies door middel met behulp van financieringen tot in 2020. FMO heeft investeringen in meer dan 85 landen, biedt haar klanten een verscheidenheid aan financiële producten, alsmede deskundigheid en toegang tot haar netwerken. De investeringen van FMO zijn voornamelijk geconcentreerd in drie belangrijke sectoren: financiële instellingen, energie en agri-business.

ICT binnen FMO

Deze ambitie legt ook een druk op de ICT-organisatie van FMO. “Dat het een uitdaging wordt dat staat vast. Gelukkig lopen we qua technologie voorop”, vertelt Rolf Daalder, Director ICT & Facilities. “Dat maak onze organisatie wendbaar en daardoor kunnen we eenvoudig inspelen op veranderingen. Rolf is niet zonder reden trots dat hij bij FMO werkt. “Sinds ik in dienst ben van FMO en dat is inmiddels 9 jaar, is de organisatie enorm gegroeid. Van destijds 250 medewerkers hebben we er nu 500. Dat is, naast de sociale globale rol die FMO speelt, een mooie prestatie. Die groei maakt dat we binnen de ICT heel flexibel zijn geworden. Als ons netwerk detecteert dat een laptop een virus bevat, dan kan de medewerker hem inleveren en krijgt hij direct een andere laptop mee. We checken niet wat er mis is, maar resetten het apparaat naar de fabrieksinstellingen om klaar te zijn voor een volgende gebruiker. Onze medewerkers weten dat, ze zorgen dus wel dat hun gegevens op een veilige plaats zijn opgeslagen.”

Rolf Daalder - FMO.jpg
Rolf Daalder Director ICT & facilities FMO

FMO en PeopleWare

“De basis van de goede samenwerking is toch wel vertrouwen. Ik weet dat als ik expertise inhuur bij PeopleWare, dat ze weten wat ik nodig heb. PeopleWare ondersteunt FMO in de dagelijkse operatie op de service desk, maar ook met betrekking tot innovatie werken FMO en PeopleWare nauw samen. Als IT-organisatie moet je niet alles zelf willen kunnen. Soms moet je ervoor kiezen om een regiefunctie op je te nemen. Dat zijn de momenten dat we de experts van PeopleWare inhuren. Zij adviseren ons continu op het gebied van nieuwe toepasbare technologieën. Vaak besteed ik ook de implementatie daarvan aan hen uit”.
“De jarenlange relatie zorgt ervoor dat we elkaar goed kennen”, vult Mark van Liempt, directeur van PeopleWare, aan. “Als ondernemingen passen we goed bij elkaar, de openheid, de persoonlijke “touch” in combinatie met het leveren van een constant hoge kwaliteit zijn hiervoor de basis. Dat schept een band waarbij beide organisaties gebaat zijn.”

Over PeopleWare

PeopleWare is een IT Service Provider gespecialiseerd in het ontwerpen, bouwen en beheren van ICT-infrastructuren. Onze aanpak is pragmatisch en professioneel, maar vooral persoonlijk. PeopleWare - Powered by dedication.​

Focus op de klant: FMO, IT Expertise bij innovatie​

Aveco de Bondt besteedt ICT-beheer uit aan PeopleWare

Aveco de Bondt besteedt ICT-beheer uit aan PeopleWare

Ingenieursbedrijf Aveco de Bondt besteedt sinds september  het beheer van haar ICT-omgeving uit aan PeopleWare. De vijfjarige overeenkomst omvat het beheer van de gehele ICT-infrastructuur, werkplekondersteuning en ICT-servicedesk. Het gaat om circa driehonderd werkplekken die zijn verspreid over locaties in Holten, Breda, Eindhoven en Amersfoort. PeopleWare was daarnaast verantwoordelijk voor het ontwerpen en herinrichten van de gehele ICT-infrastructuur. 


Het ingenieursbedrijf koos er toen voor om over te stappen op een virtuele werkplek-oplossing op basis van Citrix-technologie. Medewerkers zijn verspreid over verschillende locaties en werken in toenemende mate op locatie of vanuit huis. Er was daa
rom behoefte aan een oplossing die de beschikbaarheid van de circa honderdtachtig applicaties kon garanderen. Daarnaast bood deze oplossing kansen om op de lange termijn kosten te besparen op hard- en software. 

“Voor ons is het belangrijk dat er gezamenlijk verantwoordelijkheid wordt gedragen voor onze ICT-omgeving. ICT is teamwork, een goede samenwerking en duidelijke communicatie zijn hierbij cruciaal. In PeopleWare hebben wij een partner
 gevonden die ons kan voorzien van de juiste oplossingen en met wie ook de samenwerking erg soepel verloopt.” Aldus Janneke Elbert, ICT-manager bij Aveco.

HVO Querido: Volledig beheer ICT Infrastructuur

HVO Querido: Volledig beheer ICT Infrastructuur

PeopleWare ICT Solutions is door HVO-Querido uitgekozen om de volledige ICT infrastructuur te beheren. Dit contract behelst het uitvoeren en leveren van diensten en oplossingen voor de gehele ICT infrastructuur inclusief gebruikersondersteuning. De ondersteuning op de ICT-omgeving vindt zowel remote plaats vanuit het Shared IT Center van PeopleWare in Badhoevedorp als on-site op de diverse vestigingen voor de circa 1100 gebruikers van HVO-Querido. HVO-Querido maakt tevens gebruik van CloudActive; het Infrastructure-as-a-Service (IaaS) platform van PeopleWare ICT Solutions. Dit platform biedt voor HVO-Querido een complete infrastructuur: van servercapaciteit tot storage. En van remote toegang tot werkplekken voor gebruikers. Dit alles in een pay per use model waarop HVO-Querido maandelijks betaalt voor wat zij gebruikt.

 
“Wij zijn trots dat we het contract gegund hebben gekregen van HVO-Querido, dit is een verdere uitbreiding op onze dienstverlening in de zorgsector”, aldus Mark van Liempt, mededirecteur bij PeopleWare. HVO-Querido wilde met de komst van een nieuwe infrastructuur het fundament leggen voor de toekomst om  nieuwe functionaliteit en innovatie in de zorgsector te kunnen faciliteren. Denk hierbij aan de introductie van een Elektronisch Cliënten Dossier applicatie.
 
Mark van Liempt: “Het Shared IT Center biedt de mogelijkheid om de complete ICT-omgeving te outsourcen of onderdelen hiervan. Tevens bieden wij cloud services aan. Iedere omgeving is uniek. Door het delen van resources met verschillende klanten kan HVO-Querido profiteren van schaalvoordelen en kosten besparen. Door de modulaire opbouw van het CloudActive platform is een omgeving op maat te maken voor iedere klant. Het Shared IT Center is ISO 9001:2008 gecertificeerd om de kwaliteit van de dienstverlening te waarborgen”.
 
Naast het zorgen voor efficiency op de korte termijn, uitgevoerd door het operationele beheer, zorgt PeopleWare ook voor een effectievere ICT-omgeving voor de lange termijn. Samen met HVO-Querido worden strategische innovatieve ICT-workshops georganiseerd die onderdeel zijn van het contract. Hierbij is er sprake van maximale co-creatie, doordat HVO-Querido specifieke zorg branche kennis inbrengt en PeopleWare algemene ICT-kennis. Hierdoor ontstaat een optimaal op de business afgestemde ICT-omgeving.
 
“We waren niet op zoek naar een leverancier, maar naar een partner die vanuit een begrip van onze visie op zorgverlening en de daarbij behorende ICT, nieuwe technische oplossingen aandraagt. Oplossingen die flexibel zijn en de beste prijs-kwaliteit verhouding bieden. En ons belang als uitgangspunt nemen, niet de eigen procedures. We zijn ervan overtuigd dat we in PeopleWare die partner hebben gevonden”, aldus Ingrid Coolen, Directeur Service Organisatie van HVO-Querido.
 
Het persoonlijke contact, de pragmatische aanpak en het juiste kennisniveau heeft ervoor gezorgd dat PeopleWare de transitiefase voor het in beheer nemen van de omgeving efficiënt en effectief heeft uitgevoerd.
Oasen: Prestaties gevirtualiseerde serveromgeving 800%

Oasen: Prestaties gevirtualiseerde serveromgeving 800%

PeopleWare maximaliseert prestaties van gevirtualiseerde serveromgeving van Oasen met 800%


"Windows Server 2012 doorbreekt de performance- en schaalbaarheidslimieten van onze eerste gevirtualiseerde omgeving, zodat we onze ICT diensten nu verder kunnen uitbouwen." Paolo Staal, Systeembeheerder Oasen
 
Drinkwaterbedrijf Oasen heeft veel ervaring met performance en schaalbaarheid van een gevirtualiseerd serverplatform voor ICTdiensten. Vorig jaar virtualiseerde het bedrijf namelijk haar serverplatform met Windows Server 2008. Om een zo hoog mogelijke beschikbaarheid te creëren wil Oasen zoveel mogelijk fysieke servers virtualiseren. Ook aan de schaalbaarheid en prestaties van haar serverplatform stelt Oasen steeds hogere eisen.
 
Om die redenen is Oasen begin dit jaar succesvol aan de slag gegaan met Windows Server 2012 en de vernieuwingen in Hyper-V R3. Het aantal virtuele servers is inmiddels meer dan verdubbeld, de opslag is aanzienlijk slimmer en efficiënter geregeld en grote hoeveelheden data worden sneller opgeslagen. Met de nieuwe Hyper-V technologie kan Oasen haar downtime nog verder minimaliseren. Bovendien kan Oasen nieuwe ICT-diensten ontwikkelen en deze vanuit de testomgeving migreren, zonder dat gebruikers daar last van hebben.

Situatie

Bij Oasen werken zo’n 250 mensen, tweehonderd met een vaste werkplek en desktop, vijftig met een laptop. De systeembeheerders van de afdeling ICT beheer zijn verantwoordelijk voor de productieomgeving van Oasen, waarin allerlei data worden verwerkt en opgeslagen, van meterstanden tot en met tekeningen van waterleidingnetwerken. Paolo Staal, systeembeheerder van de afdeling ICT-beheer geeft een inkijk in de productieomgeving: "Sinds de eerste virtualisatieronde met Windows Server 2008 R2 zijn we van VMWare overgestapt naar Hyper-V R3, met als resultaat een productieomgeving van 35 virtuele servers op een cluster van vijf fysieke servers."
 
Met deze eerste virtualisatieronde heeft Oasen al een flinke slag gemaakt ten aanzien van besparingen op aanschaf en onderhoud. Grote storingen werden eveneens teruggedrongen. Staal: "We willen zoveel mogelijk virtualiseren en de gevirtualiseerde omgeving verder verbeteren met als doel een maximale beschikbaarheid te creëren. Hoe beter de beschikbaarheid, des te minder onderbrekingen in onze dienstverlening." Hij somt een viertal eigenschappen van de Windows Server 2008 R2 omgeving op, die verder verbeterd zouden kunnen worden. "Normaal gesproken kunnen we na het onverhoopt uitvallen van een of meerdere fysieke servers zonder onderbreking verder draaien. Om de taken zo slim en efficiënt mogelijk over de diverse servers te verdelen, het zogenaamde 'Load Balancing /FailOver' of LBFO, maken we namelijk gebruik van speciale NIC Teaming software. Met NIC Teaming worden twee of meer netwerkadapters (NIC's of Network Interface Cards) gecombineerd tot één virtuele adapter. Gaat er iets mis dan treedt een FailOver in werking, waarbij de taken van een uitgevallen NIC automatisch door een andere worden overgenomen.
 
Niet zo lang geleden echter is het gehele productiecluster omgevallen. De oorzaak was een combinatie van een 'third party tool' met een ontbrekende configuratieinstelling op switchniveau, waardoor onze productieservers niet meer bereikbaar waren. Het zou dan ook - beheertechnisch gezien - beter en gemakkelijker zijn als alle facetten van het LBFO-beheer een integrale functie zouden vormen binnen Windows Server." Een ander punt betreft de opslag van de enorme hoeveelheden data, die Oasen dagelijks verwerkt. Staal: "Als we de snelheid, waarmee de data in onze gevirtualiseerde omgeving opgeslagen wordt, kunnen verhogen, kan ook onze productiviteit verder omhoog."
 
Bij Oasen worden in-huis met regelmaat nieuwe ICT-diensten ontwikkeld, die op een gegeven moment in productie genomen worden. Staal: "Als je van 'test' naar 'productie' gaat, mag de lopende productie daar geen hinder van ondervinden. In de gevirtualiseerde omgeving van Windows Server 2008 R2 heb je in zo'n geval te maken met downtime. Vanwege de toenemende afhankelijkheid van onze ICT-diensten is het belangrijk dat die downtime beperkt wordt en zelfs teruggebracht kan worden naar bijna nul."
 
Met het oog op diezelfde groei leken de begrenzingen van Windows Server 2008 een belemmering te vormen voor Oasen. Staal: "De virtualisatie van Windows Server 2008 R2 ondersteunt per virtuele server maximaal4 virtuele processors en maximaal 64 GB geheugen. Voor onze nieuwe ICT-diensten zullen we meer resources nodig hebben."
 

Oplossing

Oasen heeft met Microsoft Certified Partner PeopleWare in minder dan een maand een migratie uitgevoerd waarbij Hyper-V R3 in gebruik is genomen. Hyper-V R3 is onderdeel van Windows Server 2012. Inmiddels is de IT van Oasen gegroeid naar 84 virtuele servers. Door de eventuele overcapaciteit van fysieke servers en de verbeterde functionaliteiten van Windows Server 2012 verder te benutten kan Oasen haar virtualisatie optimaliseren. Mark van Liempt​ van PeopleWare complimenteert zijn collega Johan Sleeuwenhoek, systeemarchitect bij PeopleWare, die de oude omgeving in slechts vijf avonden naar de nieuwe wist over te zetten: "Met de snelle migratie naar Windows Server 2012 en versie 3 van Hyper-V tilt Oasen haar virtualisatieplatform naar een hoger plan. Liepen we met Windows Server 2008 tegen de limiet van 64 virtuele servers per node en virtuele serverlimieten aan, de schaalbaarheid van versie 2012 geeft Oasen weer ruimte om te groeien." Paolo Staal: " Inmiddels hebben we binnen ons test- en productiecluster meer dan 100 virtuele servers in bedrijf kunnen stellen."
 
Tijdens de uitrol was een belangrijke rol weggelegd voor System Center 2012. Mark van Liempt: “Om een migratie als deze voorspoedig te laten verlopen, is een juiste combinatie van System Center en Windows Server noodzakelijk. Die is: System Center 2012 VMM SP1 én Windows Server 2012. Gebruik je System Center 2012 zonder SP1, oorspronkelijk ontworpen voor Windows Server 2008 R2, dan kun je de oude omgeving niet goed managen.”
 

Voordelen

In Windows Server 2012 zitten tal van nieuwe 'features' waar Oasen zijn voordeel mee doet. Staal: "De schaalbaarheid van het platform is aanzienlijk toegenomen. Zo is het maximum aantal logische hostprocessors ten opzichte van Windows Server 2008 R2 verhoogd van 64 naar 320 en is er nu ondersteuning voor 2048 virtuele processors. De maximale geheugenruimte per virtuele machine (VM) is van 64GB naar 1TB gegaan. Een cluster kan nu uit een zeer groot aantal VM’s bestaan. Met al die verruimingen geeft Windows Server 2012 ons veel meer bewegingsvrijheid. De grotere schaalbaarheid in het toekennen van geheugen is bijvoorbeeld van groot belang voor onze SQL servers." Voor het Load Balancing/FailOver-beheer beschikt Windows Server 2012 over NIC Teaming functies. Staal: "De integratie van NIC Teaming in Windows Server 2012 is zeer welkom omdat aparte adapters en software van derden niet meer nodig zijn. Dat scheelt weer een 'complexiteit', denk alleen maar aan supportvragen inzake LBFO aan hardwareleveranciers."
 
Ook de ondersteuning van Virtual Fibre Channel is een belangrijk voordeel voor Oasen. Staal: "Waar we echt op zaten te wachten is een techniek om grote hoeveelheden data sneller op te slaan. De nieuwe Virtual Fibre Channel eigenschappen binnen Hyper-V R3 beantwoorden aan onze eis. Met deze techniek gaat de snelheid van dataopslag in onze gevirtualiseerde omgeving met 800% omhoog ten opzichte van iSCSI. Er moet daarbij wel gezegd worden dat hier nog een mogelijk probleem ligt in de firmware van ons opslagsysteem." Schaeffer: “Op storage-gebied heeft Windows Server 2012 nog meer nieuwe elementen, waaronder ODX (Off loaded Data Transfer). Microsoft introduceert hiermee een nieuwe 'data transfer'- technologie, die je de mogelijkheid biedt om veel flexibeler met je storage om te gaan.”
 
Een van die nieuwe functies, waar Oasen dankbaar gebruik van maakt, is Live Storage Migration. Paolo Staal hierover: “Met Hyper-V R2 hadden we reeds een productie- en OTA- (Ontwikkel, Test en Acceptatie) cluster gerealiseerd. Daarmee was het echter niet eenvoudig om data vanuit OTA naar productie te verplaatsen of data naar andere opslagvolumes te verhuizen. In het nieuwe Hyper-V R3 cluster is dit nu een standaardfunctie."
 
Mark van Liempt van PeopleWare licht dit toe: “Hyper-VR3 stelt Oasen in staat om de opslag van de virtuele machines in verschillende clusters te plaatsen, zowel in een testomgeving als in een productieomgeving. Met Live Storage Migration kun je een virtuele machine eenvoudig van de ene disk naar een andere overzetten, terwijl deze nog draait. Op die manier kun je een testomgeving eenvoudig en zonder downtime naar de productieomgeving overzetten.”
 
In combinatie met System Center 2012 blijkt Windows Server 2012 Oasen nog meer voordelen te bieden. Staal: "Met System Center 2012 (SC) is de gehele serverfarm vanuit een centraal punt te beheren. Het is heel gemakkelijk om met System Center 2012 je taken uit te voeren, zoals bijvoorbeeld de ingebruikname van een nieuwe server. Met behulp van templates hebben we zo'n server binnen een klein uur operationeel.
 
Het clusterbeheer doen we met System Center Virtual Machine Manager (VMM) 2012. Met VMM kunnen we onder andere meerdere Virtuele Machines tegelijk gemakkelijk naar andere servers migreren. Moeten we bijvoorbeeld onderhoud aan server 1 plegen, dan maken we deze nu gewoon helemaal leeg. Is het onderhoud gereed, dan zetten we de VM’s weer in hun geheel over, dat gaat met VMM allemaal vrij snel."
 
Op dit moment worden de nieuwe mogelijkheden van Windows Server 2012 nog niet allemaal door Oasen benut. Staal: "Neem bijvoorbeeld de replicatiemogelijkheden van Hyper-V R3. Vroeger moest je ingewikkelde en kostbare clusteroplossingen verzinnen om de systemen te kunnen repliceren, zodat je daar in geval van nood op terug kon vallen. Met Hyper-V Replica, dat nu standaard in Windows Server 2012 zit, kun je veel gemakkelijker op zo'n 'disaster recovery' anticiperen en deze ook veel eenvoudiger uitvoeren. Hyper-V Replica kan op een tweede locatie een complete kopie onderhouden van onze gehele gevirtualiseerde omgeving. Als we daar in geval van nood een beroep op moeten doen, kost het hooguit een uur data-verlies om de kopieomgeving terug te zetten. Ik voorzie dat dit voor Oasen het vaste scenario kan worden voor eventuele disaster recoveries. Dit is echt een hele interessante nieuwe functie.”
 
Nu het vernieuwde virtualisatieplatformgerealiseerd is, staat Oasen niets meer in de weg om haar IT verder uit te bouwen en nog meer toegevoegde waarde te leveren richting haar business.